M A N I A P H O B I A

Ställningstaganden

Publicerad 2014-03-22 19:18:47 i Allmänt, Sånt vi tycker,

 
 
Den senaste tidens kval, nederlag och succéer ser ut som följer; svensk eller dansk fläskfilé, alltså sätta personlig ekonomi eller de stackars djuren/miljön+allt annat tjafs först, slutade med den svenska efter en stunds övervägning. Ganska nöjd med det ändå. Kämpar på med att smyga in vegetariskt och nyttigheter i vardagen. Det är viktigt, har jag kommit fram till. Beach14 i all ära, men mest av andra anledningar. But still, ej fullt konverterad så fläskfilé får gå för idag. Efter det led jag ett bittert nederlag mot luftpumpen på OKQ8, då den inte ville samarbeta och jag kan ju inte fråga om hjälp, mitt stolta arsle, så det slutade med åkte därifrån med tröttare däck och en känsla av att om jag varit man hade det fungerat/fan va dålig jag är. Succe´? Allt annat typ. Träna-städa-tvätta-lagamat-diska-osv. Jobbet rullar på. Det är varmt och solen tittar fram allt oftare. Det luktar vår-tidig-sommar i stan och det påminner mig om Budapest i varm eftermiddagssol, spårvagnen på morgonen,de rena gatorna och de sena kvällarna på favoritbaren. Nu ska jag äta min svenska jävla fläskfilé och njuta av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela