M A N I A P H O B I A

Man ska ju inte..

Publicerad 2014-03-01 22:10:42 i Allmänt, Foto,

 
Bilder tagna med Canon EOS 600D och en äldre analog nikon-någonting
 
Här om dagen hade vi morgonåkning på jobbet, samtidigt som solen steg över landskapet neranför. Det var så fint att jag åkte och tittade över axeln hela vägen upp i ankarliften. Det bad om en insta, och i samband med det kom liksom ett "Man ska ju inte fota i motljus men ah.." Under min uppväxt har jag och mina kusiner flyttat oss minst hundra gånger för att man ska ju inte fota i motljus. Mormor hade koll på grejerna och jag och mina kusiner har små glipor till ögon i samtliga familjealbum. Men nej. Man ska fota i motljus. Man ska fota i alla ljus. Man ska fota hur man vill. Alla "man ska ju inte" kan vi lägga i en burk, skruva på locket och slänga bort. Tänk nytt, prova, gör fel, gör om, gör rätt. Gå inte på något svagt som att man ska ju inte och låt det styra tio-femton år av familjebilder. Inget ont mot min fina mormor. Men så tänker jag.
 

Kommentarer

Postat av: Tove Kjaerran

Publicerad 2014-04-17 17:00:42

Så vackert, den understa har sååå fin känsla

Svar: Tack! Det är tacksamt med analogt i guess.
Linnea Henriks

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela