M A N I A P H O B I A

DRIVE BY

Publicerad 2014-06-24 08:00:00 i Allmänt, Foto, Äventyr,

 
Livet på roadtrippen rullar på, ha ha. Nä men allvarligt, så himla kul. Vi kör genom öknen och stannar på motel, åker morgonen därpå efter några våfflor till frukost. Genom dammiga landskap som sträcker sig långt långt bort, avstånd har fått en helt ny innebörd. Vi lägger hundratals mil bakom oss och far vidare mot nya städer, genom ständigt föränderliga landskap. Fotostopp, stannar på diners och käkar, sen kör vi vidare. Ibland fylls bilen av tystnad, ibland allsång och ibland intressanta samtal om allt möjligt. Pratar gamla slagsmål och historier, lär känna varandra och byter erfarenheter. Åker genom natten, sover i obekväma ställningar eller blickar ut genom bilfönstret i natten. Jag har det bra. 

Kommentarer

Postat av: Vilma

Publicerad 2014-07-05 14:05:47

Hej! Jag fullkomligt älskar din blogg och har följt dina inlägg från USA & roadtripen med spänning. Jag och en kompis skulle också vilja åka på en sådan fotoresa, men skulle man kunna åka när man är runt 15-16 år eller är det för ungt? Annars får vi vänta ett år så att vi är 16 resp. 17 år, alltså om 2 år. Tacksam för svar!

Kram&hej

Svar: Hej Vilma! Va kul att höra! Den yngsta på resan var född 97 och den äldsta var född 93 tror jag. Så jag skulle tro att det är lungt, hörde inte talas om någon åldersgräns. Det viktiga är väll att ni kan klara er själva då man får fritid och rätt mkt eget ansvar för att skaffa käk å så. Men känner ni att ni kan ta hand om er själva och fixar två veckor så absolut kör! Något av det roligaste jag gjort! Undervisningen är ganska bred så den passar alla som har ett intresse och vill lära sig mer om foto.
Linnea Henriks

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela