M A N I A P H O B I A

vegan

Publicerad 2013-09-05 13:14:06 i Allmänt,

 
Jag började veckan med att inhandla min finaste varukorg någonsin. Linser, frukt, färska kryddor, sallad, vitkål, sojadryck, bär, nötter osv. Varför? Jo för att jag provar att vara vegan i en hel vecka, sju dagar. Som test, detox, sysselsättning eller något. Så jag prövar mig fram, och är nu inne på dag 4. Det jag saknar mest är nog ostsmörgåsarna och mjölken. Men förutom det så fungerar det bra tack, väntar fortfarande på att de positiva hälsoeffekterna ska slå mig i ansiktet. Lämpligt nog bjöd mor min med mig på en föreläsning igår med en äldre farbror som pratade om inställning, sömn, kost, motion osv. Väldigt trevligt och peppande. Och imorse kom det samtal jag väntat på så länge. Så glad. Nu ska jag googla fler smoothies och veganrecept, hörs höj
 
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela