M A N I A P H O B I A

En av de bästa kvällarna

Publicerad 2013-09-25 12:04:24 i Allmänt, Sånt vi tycker, Äventyr,

Jag vill gå på maskerad igen. Den kvällen det bara fanns clowner, direktörer och exotiska djur. I för höga klackar, lite för kort kjol och tonvis med ögonskugga över hela ansiktet. Äta middag hos en fin väns fina familj, hjula på gräsmattan fast jag inte riktigt kan. Åka in till stan och vara superkissnödiga, stampa in på något ställe, sex pers på klackar över trägolvet. Jag vill leka graciös påfågel trots att mina lår inte är direkt tillåter mig. Trots att det då och då är svårt med balansen på tolv centimeters höjd ändå känna mig smidig och vacker under kristallkronorna och mellan sammetsgardinerna. Jag vill fråga bartendern "vadå bara skakade shots?", och säga att sånt håller vi inte på med i Dalarna. Jag vill veva med mina toklånga lösögonfransar jag köpte samma dag för en mindre förmögenhet och som gjorde mig lite skev och skelögd. Ta av mig skorna, buga ett hejdå till vännerna utanför klubben och på något sätt tillslut komma hem med bästa vännen. Hesa, med döda fötter och med den sista drinkens förvirring fortfarande snurrandes i huvudet. Allt det vill jag göra om. Helst nu på en gång tack. 
 
/L
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-09-26 18:49:33

EN GÅNG TILL JU!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela