M A N I A P H O B I A

VIVE LA FRANCE

Publicerad 2013-10-26 16:38:00 i Allmänt,

Som min kära vän redan har nämt så ställde vi till med fransk afton i måndags. Inte för att någon av hos hade någon större koll på fransk mat som det visade sig, men att lyssna på fransk musik och dricka vin i randig tröja och basker räckte fint. Så, en mindre bildbomb. 
Linnea och Simon spekulerar över vad vi ska kasta i i soppan.
Magnus fick inte plats vid spisen så han dukade. 
He did gooood. 
Ett måste. Min personliga favorit från Frankrike.
I väntan på mat.
Mustachsleven. 
Med vinet i högsta hugg!
Provsmak. 
Betyget för skaldjussoppan blir utomrdentligt, med tänke på att vi höfta med hälften av alla ingredienserna.
Trevligt värre.
Och sen var det dags för Risk...
Till det blev det sovjetisk marschmusik. Strategier och pakter hit och dit. Vi skrek till varandra på olika språk, ord som inte ska nämnas för allmänheten som Magnus sa, och jag tror vi alla skratta så vi grät. 
Vi förflyttade oss till vardagsrummet och fick lyssna på livemusik.
Första parkett.
Och där satt vi tills vi halvsov i fotöljerna. Då var det dags att gå hem. En otroligt lyckad kväll, typ den bästa måndagen skulle jag säga.
 
/M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela