M A N I A P H O B I A

NOVEMBER

Publicerad 2013-11-07 21:27:14 i Allmänt,

Bild från Norge i somras.
 
Går upp, tittar ut. Nä. Skit idag igen. Sen när blev november bara ett stort skithål med grå himmel och kalla vindar. Inte ens en mysig storm kunde den ta med sig. Bara grått. Så tungt. Förra året var jag på väg till Amerika och en saknad vän, samt en hälsoresa till Dominikanska Republiken. Sov på en madrass i ett dorm med mina kläder som kudde, blev rundvisad på campus och stan i Burlington. Kände lukten av gräs fler gånger än jag kunde räkna, så himla ovant. Åt BJ, pannkakor och pommes frites med nån ostsås på. Lyssnade på Bon Iver och upptäckte en liten del av ett fantastiskt land, slirade runt på flygplatsen i New York, åt mitt livs största cookie, hittade enkelt hem på flygplatsen i Amsterdam. Alldeles själv. Kontraster ska man tydligen jobba med, och det har jag verkligen gjort. Amerika mot det här. Visst, jag jobbar och köttar på bäst jag kan. Och det går bra. Men fortfarande är november fyra veckor för lång, 30 dagar för mycket och så vidare. 
 
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela