M A N I A P H O B I A

UKRAINA Dag: V

Publicerad 2013-05-07 13:17:00 i Allmänt, Foto, Äventyr,

Ber än en gång om ursäkt för denna utdragna historia. Än en gång skyller jag på att livet kom emellan. Det är ju vårbildernas tid nu, då känns det som de förstör, de gråa, snöiga, kalla Ukrainabilderna. Perspektiv och kontraster, kanske det det handlar om, precis som i livet på något sätt. Nu kom i alla fall sjukdom mellan mig och livet, och då passade ju det här bilderna bra, för sinnesstämningen och så, och jag fick tid till att lägga ut dem.
Vi fikade en hel del, gud så vi drack kaffe. Vet inte riktigt vart jag lagt skärpan här, men ville ju ha med en klassik kaffekoppsbild. 
Sån jacka som hon i bakgrunden har hade varenda en i Ukraina. Päls och sånt. Och så jag med ett litet ansträngt leende. 
På universitetet besökte vi studenter som läste svenska. Riktigt roligt! Och de var duktiga också, en kille kunde engelska, spanska och japanska också, precis som jag. Så vi växlade på lite alla möjliga språk, tills han sa att han kunde franska, polska och ryska också, då blev det inte lika kul längre. De visste vilka Kent var också, coolt.
Sen var det museum- och kyrkdags.
Utländska kyrkor alltså, nog är de imponerande. 
Vackrast var taket. 
 
 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela