M A N I A P H O B I A

Bjud på dig då för i helvete

Publicerad 2013-02-12 20:49:00 i Allmänt, Sånt vi tycker,

Att vara sig själv. En säker metod för att få personer att gå ner i vikt. Antingen genom att skratta, eller kräkas. Att bara, rent och ärligt och härligt; fläka ut sin fantastiska personlighet. Gärna ska det vara till 100% också. Det ska liksom vara sådär, låt mig tänka, uppstyrt men ändå spontant. Det ska vara ett riktigt Herre min skapare, men ändå ska du inte vara ful eller motbjudande. Sen är det bara att luta sig tillbaka och sleva i sig alla kommentarer och beröm. En sådan underbar människa, va. Kan ni förstå. 
 
Jag bryr mig inte om vad folk tycker, kan ju vara den största lögnen i världshistorien. Ja, större än Hitlers något påklistrade uttalande om att han tycker alla är lika mycket värda. Större än Egyptens "Nej vi ser inte ner på kvinnor." Sociala medier bygger på det behov, att synas och höras. Det är ett samspel med andra människor, det är uppbyggt på att få bekräftelse av andra människor. Slutsats: Du bryr dig om vad andra tycker. Inte vad alla andra tycker. Men fortfarande, du bryr dig. 
 
Att tjata så förbannat om att man är så underbar, att man är så självsäker och accepterande, känns det inte som att människor upptäcker det... jag vet inte... själva? Testa att dra ett skämt, och efteråt säga "alltså jag, (insert name) är så himla rolig", and watch it die. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela