M A N I A P H O B I A

Linnea

Publicerad 2013-12-17 14:33:00 i Allmänt, Om Bloggen,

Vi har fått önskemål om en lite närmare presentation av oss så vi kommer lägga upp ett inlägg om varje person bakom bloggen. 
 
Jag har gick ut gymnasiet i våras, samhällsvetenskapliga programmet med inrikting ekonomi. Det jag skulle kunna tänka mig att jobba med inom det är marknadsföring, exakt vad är ännu oklart, och Berghs, kära Berghs, jag hoppas vi ses en dag. Jag tycker det är så sinnesjukt kul att skapa och vara kreativ. Att skapa och upptäcka och utvecklas är något jag försöker hålla fast vid. Min barndom var så himla bra. Jag växte upp på VHS-band med inspelade tecknade filmer, en stor kista med gamla kläder att klä ut sig i och så vidare. Angående fotografi osv, så är det nog att ta lekarna, teckningarna och utklädningslådan från när jag var liten ett steg längre. Det började det med en gammal analog kamera på en fjällsemester när jag var typ tolv. Den julen fick jag en egen liten digital silvrig sak, och otaliga pinsamma ungdomsfaser dokumenterade och diverse fashionabla katastrofer senare, så har jag lärt mig en hel del inom foto och lär mig hela tiden.
 
Lyssnar helst på massa unga män som sjunger i fina falsetter. Indie, elektroniskt, lite folk, lite spaceiga ekon och lite syntar typ. Låtarna ska liksom låta som en roadtrip genom Alaska. Bon Iver, The Naked and the Famous osv. Ska jag dansa så vet jag inte riktigt vad det heter, men jag skulle förklara det som köttig house men det är säkert inte rätt nånstans. Live ser jag absolut helst Håkan Hellström. Hm, vad mer om mig? I vinter ska jag jobba som skidinstruktör, träna och bara dra in massa pengar och fundera ut var jag ska dra. För någonstans ska jag. Har tänkt mest Europa, men Nordamerikanska skogar och mil efter mil av asfalt att dra fram över lockar hela tiden. Min bror och jag har lite planer ang det. Vi är födda i vandringskängor och sov säkert halva vår barndom i tält, på fjäll eller på gården. Sånt gillar jag. När jag inte fotar så tränar jag, spelar LoL, letar inspiration, följer bloggar och läser böcker om Mumintrollen ur filosofiskt perspektiv. Äter gör jag också mycket, och lagar mat, bakar, pysslar. Det bästa jag gjort är ädelostpizza tror jag. Den är sjuk. Gillar inte grönsaker egentligen, men äter för att jag vet hur bra det är för mig. Naturdokumentärer och fantasyfilmer är mina bästa tidsslösare. Skulle vilja hänga med BBC på en sån produktion med kameror som kostar mer än mitt hus. Jag är en liten nörd, och nej jag döljer det inte särskilt noga. Tycker det är kul med fakta, geografi, betyg, och presentationer. Jag delar ca allt jag äger med min bror, byxor, hoodies, halsband, tofsar, jackor. Han delar tillbaka med mig, så det är ett fint utbyte. På tal om kläder så blir det mycket second hand, mina bästa grejer är andra hand. Jag vill liksom ha saker som ingen annan har eller har sett ens, på så sätt är jag rätt dryg. Jag gillar att göra saker. Utflykter och aktiviteter. Maskerader är det roligaste. När jag slappnar av i ansiktet ser jag sur ut, men det är jag inte. Det är ganska jobbigt faktiskt. Jag tycker inte om när människor inte säger som det är, när de inte säger ifrån. Folk som bara ler och håller med, utnyttjar och rycker på axlarna. Jag gillar när det finns engagemang. Jag är noga med att bara göra saker jag vill, inte bli påverkad av andra. Jag tycker om att göra mina vänner glada, hitta på saker, baka en kladdkaka och gå hem till en vän för att muntra upp den. Det är sällan jag blir med på bild eftersom jag jämt finns bakom kameran. Här är en bild från i somras som har den känslan jag tycker så mycket om. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela