M A N I A P H O B I A

Alva

Publicerad 2013-12-22 21:32:00 i Allmänt, Om Bloggen,

Vi har fått önskemål om en lite närmare presentation av oss så vi kommer lägga upp ett inlägg om varje person bakom bloggen. 
 
 
Det är alltid lite läskigt och svårt att skriva om sig själv, but I'll try.
Jag är den yngsta medlemmen i vår lilla blogg-tro. Jag går sista året i en högstadieskola som jag inte trivs så överdrivet mycket i. Jag tänkte söka till estetiska programmet med inriktning media eller musik, så jag hoppas att jag kommer in och att det blir bättre där. Det skulle vara riktigt fett med en egen lägenhet framöver också. Apropå musik så har jag spelat piano i 5-6 år och jag har alltid med mig min iPod vart jag än går. Favoriterna atm är Bon Iver, Veronica Maggio, Ben Howard och Arctic Monkeys men den artisten som jag alltid kommer älska mer än något annat inom musiken är Håkan Hellström. Han är en typ av gud. Och tätt efter kommer Lars Winnerbäck, Kenet, Säkert! och Markus Krunegård. Jag brukar säga att jag har en ganska bred men bestämd musiksmak. 
Roligast har jag på sommaren. Festivaler, konserter och mysiga grillkvällar bland klippor och folk är ju aldrig fel. Så på vinterhalvåret händer det inte så mycket för min del, men en och annan falukväll blir väl av med sköna människor. Annars blir det lite fotoäventyr då och då med Linnea och Matilda. Det är också riktigt kul. Posera utklädd i skogar och krypa med kameran i konstiga vinklar. Att få göra något lite annorlunda.
Efter min framtida student vill jag nog jobba ihop lite cash och åka bort från Dalarna ett tag och se lite nya saker. Jag och min jämnåriga kusin pratade förut om att en sommar, kanske när vi fyllt 20, ska vi åka runt i Europa eller USA och hinna med så många festivaler som möjligt. Vi fantiserade nog mest, men det vore underbart om det blev av så jag ser hur som helst fram emot det. 
Jag, precis som Matilda, älskar vår katt Isa och jag tycker om personer det går lätt att prata med. På sista tiden har jag träffat mer och mer sånna så det är riktigt najs. Jag tycker om choklad och bra böcker, sovmorgnar och spontanitet, tumblr och att färga håret i konstiga färger. Just nu är jag inne på att ha det turkost. Något jag dessvärre avskyr är folk som, med mening, får andra att skämmas för något som dom står för eller tycker om. Det är vidrigt. Jag tycker heller inte om lakris, homofobi och rasism, crocs eller att känna sig ensam i ett fullproppat rum. Jag har ganska starka åsikter, tror jag. Eller det är nog lite antingen eller. Antingen tycker jag väldigt mycket eller så är jag nog ganska så careless. Jag visar mina känslor ganska lätt också, speciellt om jag tycker att någonting är fel, då säger jag det. Vad vill jag bli när jag blir stor då? Ja, nöjd. Jag struntar i om jag inte har mycket pengar eller en dyr våning. Jag vill bara vara nöjd med till exempel dom människor jag omringas av och jag vill trivas på mitt eventuella jobb.
Varför jag fortsätter med den här bloggen är väl för att ha kul och för att utvecklas. Det är en häftig känsla att verkligen lyckas med en bild. Att allt är perfekt. Det är nog mest därför.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela