M A N I A P H O B I A

UKRAINA Dag: I

Publicerad 2013-04-13 14:11:00 i Allmänt, Äventyr,

Då var det dags, såhär tre veckor försent. Önskar jag kunde säga att det dröjt för att jag varit upptagen med att bearbeta alla intryck och redigera alla maklöst vackra bilder. Men det vore och ljuga, jag har bara inte orkat, livet kom emellan osv. 
 
Den 22 mars åkte vi i alla fall. 
Vi flög från Arlanda till Wien, och sedan från Wien till Lviv, Ukraina. Den sistnämnda sträckan gjordes i ett propellerplan, det var första gången jag åkte ett sånt och jag tyckte det var hur kul som helst. 
Erik var pedagogisk och berättade fakta om propellerplan, hur säkra dom var och statistik på hur många som kraschat och sånt. 
När vi hade tråkigt tog vi fula kort eller lyssnade på musik. 
Emil som så spontant satt och filosoferade.
Innan vi åkte ville jag inte vara fördomsfull och tänka på Ukraina som en såndär grå, betongig öststat. Men det var liksom så. Vädret var ju i och för sig inte fördelaktigt, men jag gillade det gråa på något sätt.
Tillslut var vi alla hemma hos våra respektive värdfamiljer. Såhär såg det ut utanför mitt fönster.
 
/M
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alva, Linnea och Matilda. 16, 20 och 20. Vi skriver, fotograferar och experimenterar utan att riktigt veta exakt vad det är för något vi gör. Men vi gillar det, hoppas att ni också gör det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela